Дистанційна робота – як самоорганізуватися

udalenkaВсе більше людей переходять з офісу в режим віддаленої роботи. Для когось причиною стала пандемія коронавірусу, а дехто почав працювати з дому після 24 лютого, коли багато українців опинилися в інших містах і навіть країнах. Але не всі готові продуктивно працювати в такому графіку, адже дім — це місце для відпочинку.

Декілька порад

Повноцінно готуйтеся до робочого дня – прокидайтеся за 1-2 години до початку робочого дня , робіть зарядку, приймайте душ, снідайте, одягайтеся в комфортний, але пристойний одяг. Потрібно мати такий вигляд, щоб ви просто зараз могли вийти в магазин і не червоніти. Насправді те, як ви виглядаєте, істотно впливає на робочий настрій. Якщо ж ви причепурилися і привели себе в робочий вигляд – мозок бадьориться і вмикає офісний режим.

Організуйте робоче місце– стан робочого місця також впливає на якість роботи. Безлад на столі – безлад в голові. Бажано, щоб робочий стіл був призначений тільки для цієї мети і вважався священним місцем, на якому не можна їсти і розводити хаос. Якщо такої можливості немає – потрібно кожного разу прибирати все зайве, залишаючи тільки ноутбук, блокнот  і ручку. Таке зонування дуже швидко вчить переключатися з розслабленого «домашнього» стану до активної діяльності. Але все ж треба спробувати створити для себе комфортний впорядкований куточок, який чітко асоціюватиметься з роботою, і працювати тільки там.

Вигадайте приємні ритуали – щоб пом’якшити процес «приходу на роботу», створіть приємні ритуали, які будуть асоціюватися з початком робочого дня. Все, що у вас викликає приємні емоції, дуже скоро «перекинеться» на роботу, і ви будете входити в режим з позитивом.

Не забувайте про спорт та фізичну активність – при віддаленій роботі спорт – обов’язковий. Бажано, щоб він був на вулиці – свіже повітря та зміна обстановки йде на користь не лише тілу, а і мозку. Головне, щоб спорт і активний спосіб життя приносили радість.

Не змішуйте роботу з домашнім життям – коли ви змішуєте робочий процес із домашніми справами, то не виходить ефективно працювати, і разом з тим переслідує відчуття, що ви постійно на роботі. Все це призводить до швидкого вигорання, втоми, бо по факту нічого не робиться якісно. Краще відділяти роботу від життя за допомогою чіткого графіка 📈. Привчіть до цього всіх домашніх, замовників, партнерів. І ніколи не працюйте на вихідних. Таке розділення допоможе активно працювати і повноцінно відпочивати.

Як привчити дітей до робочого графіка батьків?– Якщо в сім’ї є малеча, то їй складно усвідомити, чого це мама чи тато — ось, а говорити з ними не можна? Якщо є така змога — вирішіть питання допомогою окремого приміщення і дверей. Потрібен кабінет чи якась його імітація, де можна закритися. В такому разі дитині можна пояснити, що коли мама/тато в «кабінеті», то їх краще не турбувати. До цього має привчитися вся сім’я, бо власний приклад — це найкращий спосіб прищепити правила дітям.

Закрийте собі доступ до соцмереж. Якщо вас реально засмоктує, то просто не входьте в свої акаунти до соцмереж на робочому комп’ютері. Поставте двофакторну аутентифікацію — процес входу стане довшим, а у вас буде час згадати про заборону на соцмережі. Телефон краще покласти подалі на режимі з виключеним звуком. У вас багато дзвінків? Тоді не ставте додатки соцмереж на телефон, щоб пальці самі не тягнулися до іконок. Що робити з робочими чатами? Краще для роботи використовувати один месенджер, а для розваг і друзів — інший.

Трохи секретів продуктивності:

Користуйтеся таск – менеджерами, або на крайній випадок пишіть список завдань в блокноті. Потрібно мати задачі перед очима. Кожна відмітка про виконану роботу викликає приємні емоції та мотивує на подальшу діяльність.

Якщо у вас є рутинні завдання різного типу, то призначте для кожного свою частину дня.

Краще починати день з невеликих нескладних завдань, які допоможуть «розкачатися» і увійти в робочий ритм. Добре, якщо ці задачі вам подобаються.

Не виходить втягнутися в процес — використовуйте «метод помідора». Поставте будильник на 25 хвилин і весь цей час старайтеся швидко-швидко працювати, не відволікаючись. Потім зробіть 10 хвилин перерви. Такими «стрибками» можна насправді багато зробити за день.

Сподіваємося, рекомендації стануть вам у нагоді!

Донецький ОЦКПХ МОЗ.

1 1 1 1 1
Если заметили ошибку, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter