Вдруге за 9 місяців роботи зернової ініціативи не складено інспекційного плану і не проінспектовано жодного судна.
Російська сторона сьогодні, 17 квітня, знову заблокувала інспекції суден Чорноморської зернової ініціативи в територіальних водах Туреччини.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
Зазначається, що з 10 квітня російська сторона в Спільному Координаційному Центрі (СКЦ) Стамбулу в односторонньому порядку припинила реєстрацію суден, які подають українські порти для формування інспекційного плану.
"Натомість росіяни формують власний план інспекцій, вибираючи судна з черги на свій розсуд, що повністю протирічить умовам зернової ініціативи та неприйнятно для України", - йдеться в повідомленні.
В результаті вже вдруге за 9 місяців роботи зернової ініціативи не складено інспекційного плану і не проінспектовано жодного судна. Це ставить під загрозу функціонування зернової ініціативи.
"З листопада 2022 року росіяни під різними приводами саботують та затягують час проведення інспекцій, що вже призвело до скорочення обсягів експорту української агропродукції на світові ринки на 15-18 млн тонн", - додали в відомстві.
У Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України підкреслили, що з квітня 2023 року російські представники СКЦ намагаються втрутитися у діяльність українських портів та експортерів шляхом нав’язування власних критеріїв визначення конкретних суден, що братимуть участь у Ініціативі.
З 14 квітня росіяни без жодних пояснень відмовляють в реєстрації трьох суден (2 з яких на Китай), на які вже очікує вантаж в порту Південний. Таким чином російська сторона намагається встановити контроль над кількістю завантаженого флоту та напрямами його роботи, що є порушенням міжнародних норм та положень зернової ініціативи.
"Це є черговою спробою диктувати всьому світу свою політику, ставити під загрозу продовольчу безпеку та використовувати їжу як зброю. Україна категорично відкидає чергові вимоги росіян и виступає проти втручання в діяльність українських портів", - підсумували в міністерстві.