У Юпітера виявили нові супутники

Астрономи виявили 12 нових супутників навколо Юпітера, загальна кількість яких досягла рекордних 92. Це більше, ніж у будь-якої іншої планети Сонячної системи, включаючи Сатурн із 83 підтвердженими супутниками. Про це повідомляється у прес-релізі на Phys.org.

Нові супутники були виявлені за допомогою телескопів на Гаваях і Чилі в 2021 і 2022 роках, а їх орбіти були підтверджені в ході подальших спостережень. Вони доповнили список Центру малих планет Міжнародного астрономічного союзу.

Супутники мають карликові розміри – всього 1-3 кілометри – і нагадують астероїди, оскільки їх маса недостатня для того, щоб вони набули сферичної форми. Вчені сподіваються, що в майбутньому вдасться отримати детальні зображення одного із зовнішніх місяців Юпітера, щоб точніше визначити їхнє походження. Передбачається, що маломасивні супутники неправильної форми є уламками більших супутників, що зіткнулися один з одним, кометами або астероїдами.

Нещодавно відкриті супутники Юпітера поки що не мають назв. За словами астрономів, лише половина з них досить велика (не менше ніж 1,5 кілометра в поперечнику), щоб отримати власне ім’я.