Міністерство освіти України інформує про важливі етапи реалізації програми "Пакунок школяра" і повідомляє, кому можуть відмовити в допомозі.
Пакунок школяра — це державна програма, ініційована Президентом України. Вона передбачає одноразову виплату 5000 гривень на кожного першокласника.
Від початку програми українці подали 97 638 заяв на отримання виплати — це майже 54% від кількості першокласників, інформацію про яких внесено до державного реєстру у сфері освіти (АІКОМ). Більшість звернень надійшла онлайн через застосунок Дія (94 142 заяви), ще 3 496 — письмово до сервісних центрів Пенсійного фонду України.
З яких причин можуть відмовити в допомозі
Уже верифіковано 92 519 заяв, відхилено 1 655.
Серед причин: перебування родини за кордоном чи на ТОТ (допомогу можна буде отримати після повернення), відрахування або переведення дитини до іншого закладу освіти (у таких випадках потрібно подати нову заяву). Також трапляються відмови через невідповідність даних у державних реєстрах — у такому разієз інформацію потрібно оновити.
Щоб допомога надійшла вчасно та без зайвих труднощів, важливо правильно оформити дані в освітній системі. Нижче пояснюємо, як саме працює механізм зарахування й перевірки інформації, а також що робити, якщо послуга поки недоступна в Дії.
Як працює система
-
Під час зарахування дитини до закладу освіти її дані обов’язково вносяться до модернізованої системи АІКОМ (Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту). АІКОМ взаємодіє з іншими державними системами та реєстрами і є єдиним джерелом для підтвердження, що дитину справді зараховано до 1 класу. Верифікація відбувається автоматично, зокрема через Державний реєстр актів цивільного стану.
-
Під час кожного подання заяви в Дії або зміни її статусу система надсилає запит до Пенсійного фонду України (ПФУ).
-
ПФУ раз на 2 дні отримує з АІКОМ зведений перелік першокласників і додатково під час ухвалення рішення проводить адресну перевірку в АІКОМ актуального статусу школяра та даних батьків / інших законних представників.
-
За результатами цих перевірок ПФУ опрацьовує заяву та організовує виплату.
Якщо інформація про вашу дитину відсутня в послузі «Пакунок школяра» в Дії, просимо про таке:
-
Уточніть у школі, чи внесено дані вашої дитини до модернізованого АІКОМ. Також закладу освіти варто перевірити наявність в АІКОМ реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП) батьків або законних представників. Якщо ці дані відсутні, їх потрібно надати закладу освіти для внесення.
-
Пам’ятайте, що повідомлення в Дії приходить тільки після передавання даних із системи АІКОМ до ПФУ, а не в день подання заяви чи зарахування дитини до школи (дані з АІКОМ передаються до ПФУ раз на 2 дні, тож затримка може становити до 48 годин).
-
Якщо ви не користуєтеся Дією або не маєте ID-картки чи закордонного паспорта, допомогу можна оформити через сервісний центр Пенсійного фонду, але для цього дані вашої дитини так само мають бути внесені до АІКОМ.
-
Врахуйте, що подати заяву на отримання коштів в межах програми «Пакунок школяра» можна не пізніше за 15 листопада 2025 року.
-
Виплату буде зараховано на Дія.Картку за 14 днів з моменту подання заявки.