Основні класифікації автомобільних шин

Одну з ключових ролей у стійкості автомобіля на трасі відіграють шини. Купити резину можна різну – існує декілька класифікацій, від яких залежить стійкість машини за певних їздових умов.

Види шин: які бувають? | Асканія Шина

При виборі автошин ключовим є питання їхнього типорозміру. Його вказує у техпаспорті виробник ТЗ цифрами та латинськими літерами. Якщо на ринку відсутні покришки з потрібними параметрами, правильно підібрати їм заміну допоможе калькулятор гуми на goroshina.ua.

Головним завданням шин є забезпечення зчеплення коліс із покриттям дороги. За це відповідає протектор гуми, який формує бігову доріжку – чим ширша його площа, тим ефективніший контакт покришки з трасою.

Скати з гладким компаундом забезпечують якісне зчеплення тільки із сухим асфальтом. У дощову погоду така гума втрачає повністю або частково контакт із покриттям, що водії називають акваплануванням.

Щоб унеможливити або мінімізувати цей ефект, потрібно встановити шини з водовідвідними канавками поздовжнього або поперечного типу. Але домогтися хороших їздових показників (особливо на великій швидкості) автомобіля за рахунок одного типу резини неможливо. Тому скати виробляються декількох різних типів.

Конструкція

На автомобіль резину купити можна з різною конструкцією каркасу:

  1. Радіальні. Кордові нитки натягуються перпендикулярно до руху шини від одного краю до іншого.
  2. Діагональні. Металевий чи синтетичний корд розміщується від обода до обода по діагоналі.

Сьогодні більшість шин (особливо для легкових автомобілів) випускається з радіальною конструкцією. Діагональні покришки можна знайти для вантажних машин та сільгосптехніки.

Дизайн протектора

Автомобільні шини купити можна з трьома різними малюнками протектора:

  1. Ненаправлений. Універсальний варіант для комфортної їзди по місту на легкових автомобілях. Малюнок однаковий по всьому протекторі і немає різниці, на який бік машини встановлювати скати. Цей тип забезпечує хорошу стійкість на сухій (трохи гірше – на мокрій) дорозі і є найдешевшим на ринку.
  2. Спрямований. Така резина відмінно пристосована до їзди по вологому покриттю. Дизайн із негабаритних блоків формує V-подібну фігуру по центру, що дозволяє ефективно відводити рідину та бруд за межі плями контакту. Але при встановленні потрібно враховувати стрілки або написи на боковині, які вказують напрямок руху.
  3. Асиметричний. Шини з двома різними протекторними візерунками, що забезпечує надійну стійкість при їзді за будь-якої погоди. Малюнок на зовнішній частині забезпечує хорошу маневреність на сухій трасі, на внутрішній стороні розміщена дренажна система. Асиметричні скати також встановлюються з урахуванням написів і стрілок на боковині, і вони найдорожчі по ціні.

Сезонність

Важливий параметр при виборі автомобільних шин – їхня сезонність. Існує три типи:

  1. Літні. Головною відмінністю є склад резини, який включає стійкі до високих температур компоненти. Літнім шинам характерна хороша стійкість при їзді на високих швидкостях та надійне зчеплення із сухою та мокрою трасою. Їздові якості погіршуються, коли температура опускається нижче +7 градусів.
  2. Зимові. До складу входять морозостійкі елементи, які забезпечують еластичність покришкам при експлуатації в холодну погоду. Компаунд оснащений великими блоками та гострими ламелями, які вгризаються у щільно утрамбований сніг. Зимові шини поділяються на шиповані та фрикційні: перші потрібні для їзди зледенілими дорогами, другі – в умовах помірного клімату.
  3. Всесезонні. Склад розробляється із сумішей для літнього та зимового сезонів. Але є обмеження під час експлуатації – при сильній спеці (+25 і вище) або морозі (-5 і нижче) їздові властивості різко погіршуються.

Під будь-які шини диски потрібно купувати обов'язково. Вони захищають резину та підвіску машини від пошкоджень, згладжуючи силу ударів. Які купити диски – литі чи сталеві, вирішувати кожному водієві особисто.

1 1 1 1 1 Рейтинг 1.00 1 голос
Если заметили ошибку, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter