Спроба розгорнути експорт на схід, щоб показати «кузькину мать» західним санкціям, продовжує руйнувати сировинну економіку рф. Слідом за вугільними компаніями та металургами, які ще влітку зіткнулися з «негативною рентабельністю» поставок на азіатські ринки, у мінус почала працювати нафтова промисловість – головне джерело експортних доходів для країни-агресора, пише Finanz.
Постачання російської нафти до Індії, яка стала найбільшим покупцем російських барелів і забирає третину обсягів, що танкери вивозять із морських портів рф, у грудні стали збитковими для російських компаній, повідомляє Reuters з посиланням на джерела у торгових колах.
Після запровадження європейського ембарго та «стелі цін» індійські покупці почали вимагати збільшення знижок на Urals – основний сорт російської нафти, на який припадає 60% експорту.
Якщо в жовтні Індія закуповувала Urals на $5-8 дешевше за Brent, то на грудневі поставки знижки досягають $12-15. З урахуванням витрат на транспортування, які сягають $11-19 доларів для західних портів росії, фактичні доходи нафтових компаній становлять $40-45 за барель, кажуть джерела Reuters.
Але насправді й цих грошей нафтовики не бачать: від $20 до $30 за барель вони дають бюджету у вигляді податку на видобуток корисних копалин, ще $6 за барель забирає державу у вигляді експортного мита на нафту. Нарешті, $5,5-6 долара коштує прокачування нафти з вузлів обліку у Західному Сибіру до портів Балтійського моря.
Як підсумок: експортний виторг російських нафтокомпаній при постачанні сировини до Індії для грудневих вантажів на Балтиці наблизився до собівартості видобутку або навіть опустився нижче, кажуть джерела Reuters.
За підсумками листопада росія відправила до Індії щонайменше 3,7 млн. тонн Urals, або 54% нафти, вивезеної танкерами з портів Приморська, Усть-Луги та Новоросійська. Обігнавши Ірак, росія стала найбільшим постачальником для індійських НПЗ, відправляючи до країни майже 1 млн. барелів на добу.