Вчителька хімії ОШ№25 Ганна Яковлєва прийняла участь у роботі Всеукраїнської школи для вчителів хімії «Карпатська орбіталь - 2021». І поділилася своїми враженнями з читачами «Восточного проекту». Не дивлячись на те, що Ганна працює вчителем всього 3 роки, в неї є свої цікаві наробки по предмету і було що розповісти колегам колегам.
— Я не працюю по тим методикам, які є для викладання хімії. Я працюю за своїм досвідом. Бо до школи я працювала в заводській лабораторії і всі ті хімічні елементи, які ми вивчаємо, я бачила своїми очима, знаю, як вони виглядають, як поводяться при тій чи іншій реакції не з підручників.
І мої кращі вчителі – це діти. Та ї помилки. Я вчуся на них. Бачу, де діти помиляються, і скеровую на усунення цих помилок свою роботу.
У 2018 році на премії Global Teacher Prize Ukraine Олександр Лисич (перший серед вчителів хімії) переміг в номінації від Zagoriy Foundation і втілив в життя свій проект – створення Всеукраїнської школи для вчителів хімії. Карантин вніс свої корективи і проект довелося відкласти.
І в липні цьому році ідея перетворилась у реальність. На просторах ФБ з’являлась анкета, яка була «перепусткою» до школи хіміків. Відповідаючи на питання, треба було написати мотиваційний лист. І ось коли настала мить оголошення результатів, я не повірила своїм очам. Я потрапила до Першої Всеукраїнської школи учителів хімії!!!
Неймовірно красива та привітлива Яремче зустріла учителів з різних географічних точок нашої України: Донецької, Івано-Франківської, Київської, Одеської, Херсонської, Чернігівської, Кіровоградської, Сумської та Тернопільської областей. Нашу область представляли два учасника - я та Інна Савченко (Великоновосілківська гімназія).
Для створення такої школи була проведена грандіозна, клопітна робота. Олександр Лисич та Ірина Кулагіна створювали кожен день навчання «по крупицях». Саме вони презентували нам авторську методику «Трьох чернігівських стаканчиків». Дуже крута річ…Тема «Розчини» в учнів викликає багато труднощів, а вони запропонували єдиним способом розв’язувати 9 типів цих задач.
Викладачі з Чернівецького національного Університету (професор Петро Фочук, кандидат хімічних наук, завідувач кафедри хімії та хімічного матеріалознавства Юрій Халавка) «прокачали» розв’язуванням задач без цифр (особисто для мене це були «нові» задачі), презентацією створення та втілення літніх таборів для обдарованих дітей, основи радіоактивності та лайфхаками для поштовху дітей «закохатися у хімію».
Лілія Мідак (Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника, кафедра хімії середовища та хімічної освіти) провела майстерку «Доповнена реальність як тренд сучасної освіти». В мене були захоплюючи відчуття…Коли за місяці до цього моменту, ти дивився вебінари, з натхненням поглинав почуте, а тепер Лілія Ярославівна перед тобою і ти користуєшся мобільними додатками з доповненою реальністю, працюєш з цим, радієш, мов дитина…
Володимир Ткач (кандидат хімічних наук ЧНУ) – людина феноменально – геніального складу ума, працює на три країни – Україну, Туреччину та Португалію, презентував абсолютно новий тип задач «У бразильському стилі» (2 роки працював у Бразилії) - максимальна інтеграція математики і хімії. Відчуття такі ж. Майже рік друзі у ФБ, а зараз друзі «наживо».
Я ділилася досвідом того, як забезпечити математичне навантаження, полегшити його при рішенні задач по хімії. Бо на ЗНО діти не мають права користуватися калькуляторами, а математична складова в завдання по хімії немаленька. А також ділилася наробками в питанні рішення задач на розчини.
Блискучі виступи спікерів, фрейми, кроссенси, «хімія у коміксах», ігрові прийоми, дидактичні матеріали, використання ІКТ технологій, досвід роботи з учнями в хімічній польовій практиці, мотивація на уроках, розв’язання задач – все це навчально – освітня складова нашої школи.
«Карпатська орбіталь» - гармонійне поєднання навчання, подорожі по неймовірним краєвидам та обміну досвідом. Вчителі хімії, з якими я мала честь познайомитись, це не лише професіонали своєї справи, а добрі, щирі, відверті люди. Більшість з них залишається і гріє моє серце. Мета цього дивовижного заходу – популяризація хімії в Країні (зовсім малий відсоток випускників складають ЗНО та обирають хімічну спеціалізацію), обмін досвідом, сучасний підхід у навчанні та перезавантаження після навчального року.
Не перестаю бути вдячною, Лисич Олександру (людині, з великим добрим серцем, безмежно скромній, щирій і просто надзвичайному хіміку нашого часу), Zagoriy Foundation та медіа «Освіторія».
Справка
Ганна Яковлєва закінчила Донецький національний університет з красним дипломом. Працювала у лабораторії НКМЗ. Після декретної відпустки стала працювати вчителем хімії ОШ№25.
Ганна Яковлєва любить дітей, свій предмет і хоче ділитися знаннями зі своїми учнями.
Учні вчителя добре здають ЗНО, іспити з хімії і вступають до вищих навчальних закладів.