УЦЯО на офіційній сторінці в інтернеті повідомляє, що попри плани і пілотне тестування в 39 школах, у наступному навчальному році проведення ДПА–4 є недоречним, пише "Освіторія".
«Натомість важливо продовжити роботу з удосконалення моделі оцінювання. Тож у 2025 році УЦОЯО планує проведення другого етапу пілотування ДПА–4», — йдеться у повідомленні.
Водночас зазначено, що проведення підсумкової атестації для 9 класів є ще більшим викликом. По-перше, діти цього віку навчалися за різними шкільними програмами, отже їхнє оцінювання має врахувати розбіжності у знаннях, по-друге, тестувати необхідно на комп’ютерній основі, а технічно до цього готові не всі учасники освітнього процесу.
Хоча УЦОЯО твердить, що вже готує модель ДПА–9 і проводить консультації про зміст оцінювання з мовно-літературної та математичної освітніх галузей, запустити пілотну атестацію дев’ятикласників планує лише у 2026 році. Також у планах — поява оцінювань з громадянської та історичної, іншомовної, а також природничої освітніх галузей».